måndag 27 augusti 2012

Fittnes Fighten hjälpte mig


En story från Jorun

Tjena alla goa mammor. Jag är en 27 årig tvåbarns morsa. Har en go 4 åring som jag fick 32 extra kilon av och ett akut kejsarsnitt efter en lång förlossning. Har även en 2 åring där jag gick upp 28 kg, men fick en vaginal förlossning denna gång. 

Nu ska jag dela med mig utav min upplevelse när jag deltog i Fittnes Fighten. För mer fakta om vad detta är kan ni hitta på deras hemsida (tryck HÄR).

Jag deltog 1 mars 2012 till 1 april 2012.
Jag hade väl inga stora förhoppningar om att detta skulle fungera då jag är en riktig godisgris, men jag gav det i alla fall en chans och tänkte att det kanske kunde ge mig en kickstart med 2-3 kg om jag jobbade hårt. 

Första veckan vart jag tyvärr sjuk så då blev det ingen träning alls, men följde mitt mat schema. Tappade 3 kg första veckan och blev så otroligt taggad! (detta UTAN träning)

Veckorna rullade på och jag mådde otroligt bra av detta sätt att leva på och allt kunde jag göra hemma. Jag fuskade en gång och tog en fika när jag nått -5 kg och fy, det var inte ens gott!





När jag startade vägde jag 72 kg. Efter slutdatum vägde jag 63 kg. Något som jag aldrig trodde ens i min fantasi. 

Nu väger jag (augusti 2012) 55 kg!!!
Jag äter som vanligt, godis på helgen osv men jag tänker mer nyttigt, men jag kan njuta av mat och onyttigheter. Jag tränar fotboll 2 ggr i veckan och löper upp till 13 km någon till några gånger i veckan, det är allt. 
Ska nu börja bygga upp lite muskler är tanken. 

Jag idag på otroliga 55 kg

Min målvikt var 60 kg, alltså har jag lyckats med råge!

1 kommentar: