onsdag 12 september 2012

Gick ner till 51 kg

Story från Louise


Jag startade min första graviditet på 59 kg (168 cm lång)
Min maxvikt var 69,7 kg som jag vägde in på samma morgon som vi åkte in till förlossningen.



Bilden till vänster är tagen v. 38+3, 2 dagar innan förlossningen.


Jag gick ner de kilon jag lagt på mig ganska snabbt enbart med hjälp av amningen och en nyttig kost. Jag drog ner på sötsaker och det gjorde verkligen susen. 6 månader efter förlossningen (bilden till höger) vägde jag 51 kg. I april/maj (när sonen var nästan 1 år) blev jag gravid igen och vägde 54 kg vid inskrivningen. Nu är jag i vecka 23 och har redan gått upp 7kg så gissar på att jag kommer dra på mig lite fler mammakilon denna gång.

Mvh Louise

1 kommentar:

  1. Ett levande bevis på att man kan lyckas gå ner så man väger MINDRE efter graviditeten än vad man gjorde när man blev gravid! Kanonbra jobbat! Lycka till med bebis nr 2 och dina kommande mammakilon sen. Tack för ditt bidrag till denna blogg.

    SvaraRadera