torsdag 30 augusti 2012

från 103 kg till 73 kg på 8 mån

Story från Petra


Maxvikt: 103 kg
Nuvarande vikt:73 kg
Målvikt:65 kg
Längd:174 cm
Ålder: 25 år

Jag har alltid varit mer eller mindre överviktig. redan innan jag blev gravid andra gången så bestämde jag mig för att jag behövde en förändring. Jag hade bestämt mig för att ta tag i det så fort barnet va fött och hoppades på att kunna ta amningen till hjälp, men när sonen föddes så funkade inte amningen och jag va tvungen att finna en annan lösning. Jag började istället promenera, vart jag än skulle så gick jag och det blev lätt 4-6 mil i veckan. Jag minskade också ner på mina portioner och började med en kolhydratfattig kost, det fick mig att tappa hela 30kilo på 8 månader.
Jag ligger nu på normalvikt men har som mål att gå ner 8 kilo till för min egen skull, har jag kommit så här långt så tycker jag att det är lika bra att få trivas med sig själv fullt ut. 


Hade ingen bra bild på maxvikten, men på dessa kort skiljer det ca 18 kg!


Mina tips:

- Hitta en diet som passar dig själv och din livsstil, en diet som man inte mår bra av gör att man lätt tröttnar. 
- Ät mindre portioner fast oftare. Ögat är hungrigare än magen, ät på en assiett. 
- Ta alla chanser till vardagsmotion, trappan i stället för hissen osv.
- Skaffa bra stöd ifrån omgivningen. 


Här hittar du Petras blogg om du vill följa hennes fortsatta viktresa:
http://frokendanielsson.wordpress.com


2 kommentarer:

  1. Bra inlägg & grymt jobbat!

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt att se att ALLT krymper på kroppen när man lyckas gå ner i vikt! Det ger mig så mycket motivation att kämpa vidare!

    SvaraRadera